30 Ekim 2014 Perşembe

KAHRAMANMARAŞ İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK DENETİMLERİ

Trafik kazaları nedeniyle meydana gelen can kaybını ve ekonomik kayıpları önlemek amacıyla özellikle hız, alkol, emniyet kemeri, takoğraf ve seyir halinde cep telefonu kullanımı gibi başlıca denetim konularında etkin denetimler halen devam etmekte olup;

10 Eylül 2012 Pazartesi 11:10
Bu haber 392 kez okundu
KAHRAMANMARAŞ İL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK DENETİMLERİ
okyanushaber -->
 “Trafik Güvenliğinde Yeni Açılımlar, Hedefler ve Çözüm Projeleri” kapsamında vatandaşlarımızın ilimiz karayollarında güven içerisinde seyahat edebilmelerini sağlamak, ilimizde meydana gelen trafik kazalarını önlemek, trafik kazaları nedeniyle meydana gelen can kaybını ve ekonomik kayıpları önlemek amacıyla özellikle hız, alkol, emniyet kemeri, takoğraf ve seyir halinde cep telefonu kullanımı gibi başlıca denetim konularında etkin denetimler halen devam etmekte olup, bu kapsamda;

  01.08.2012 ile 31.08.2012 tarihleri arasında Trafik ekiplerimizce, gerek seyir halinde ve gerekse sabit noktalarda yapılan trafik uygulamaları neticesinde; İl Genelinde,  24.663 araç kontrol edilmiş, 5.374  araç sürücüsüne toplam olarak 794.325.00 TL trafik idari para cezası uygulanmış, 635 Araç trafikten men edilmiş, 316 araç sürücüsü mahkemeye sevk edilmiştir. 48 Araç sürücüsünün belirlenen limitin üzerinde alkollü araç kullanmaktan, 2 araç sürücüsünün 100 ceza puanından, sürücü belgeleri geri alınmıştır.

    İl merkezinde ise 6.063 araç kontrol edilmiş 2.492 araç sürücüsüne toplam olarak 339.874.00 TL trafik idari para cezası uygulanmış, 180 Araç trafikten men edilmiş,  151 Araç sürücüsü mahkemeye sevk edilmiştir. 20 Araç sürücüsünün belirlenen limitin üzerinde alkollü olarak araç kullanmaktan, 1 araç sürücüsünün 100 ceza puanından, sürücü belgeleri geri alınmıştır.
 
    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun;

31/1-b (Kamyon, otobüs ve çekicilerde takograf, taksi otomobillerinde ise taksimetre kullanmamak ve kullanılır durumda bulundurmamak) maddesini ihlal etmekten il genelinde 141 araç sürücüsüne 44.979.00 TL,

47/1-b (Işıklı trafik işaretlerinden kırmızı olanına ve sesli işaretlere uymamak) maddesini ihlal etmekten il genelinde 314 araç sürücüsüne 48.356.00 TL, 
47/1-c (Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara uymamak ) maddesini ihlal etmekten il genelinde  65  araç sürücüne 4.680.00 TL,

48/5  (Taksi, dolmuş, minibüs, otobüs, kamyon ve çekici gibi ticari amaçla yük ve yolcu taşımacılığı yapılan araçlar ile resmi araçları alkollü kullanmak, kanındaki alkol miktarı 0.50 promilin üstünde iken diğer araçları kullanmak) maddesini ihlal etmekten il genelinde 59 araç sürücüsüne 38.350.00 TL,

51/2-a (Hız ölçen teknik cihaz veya çeşitli usullerle yapılan tespit sonucu hız sınırlarını yüzde ondan yüzde otuza kadar aşmak) (yüzde otuz dahi)) maddesini ihlal etmekten il genelinde 937 araç sürücüsüne 144.298.00 TL, 
51/2-b (Hız sınırlarını yüzde otuzdan fazla aşmak) maddesini ihlal etmekten il genelinde 311 araç sürücüsüne 99.209.00 TL,

73 (Araçları kamunun rahat ve huzurunu bozacak veya kişilere zarar verecek şekilde saygısızca kullanmak, araçlardan bir şeyler atmak veya dökmek, seyir halinde telefonla konuşmak.) maddesini ihlalden il genelinde 72 araç sürücüsüne 5.184.00 TL,

78/1-a (Emniyet kemeri bulundurulması zorunluluğu olan araçlarda emniyet kemeri bulundurmamak ve kullanmamak ) maddesini ihlal etmekten il genelinde 71 araç sürücüsüne 5.112.00 TL,

78/1-b (Motosiklet kullanırken koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcu iken koruma başlığı bulundurmamak ve kullanmamak) maddesini ihlal etmekten il genelinde 99 araç sürücüsüne 7.128.00 TL idari para cezası uygulanmıştır.
    HATALI SOLLAMA;

    Trafik kazalarının oluş nedenleri arasında, birinci olarak sürücü hatası, ardından yol şartları, otomobilin teknik şartları ve son olarak da hava şartları olarak dört ana başlık söyleyebiliriz.
    Genelde hatalı sollama neticesinde oluşan, hatta katliam olarak değerlendirilen ölümlü kazalar yaşanmaktadır. Bu tür kazalar genellikle şehirlerarası gidiş gelişli yollarda gerçekleşmekte ve toplu ölümlerle neticelenmektedir.
Hatalı sollama sırasında gerçekleşen kafa kafaya çarpışma olarak tabir ettiğimiz çarpışmalarda, sürücü hataların ilk sırada olduğu da tespit edilmektedir. Türkiye’de yapılan bir trafik araştırmasına göre karayollarını kullanan sürücülerin yapmış olduğu trafik kazalarının da kural ihlalleri; aşağıdaki şekilde sıralanmıştır; 
1- Aşırı hız ve yakın takip sonucu oluşan kazalar: %35 oranında.
2- Hatalı sollama ve hatalı araç geçme kazaları : %30 oranında
3- Alkollü araç kullanmadan oluşan kazalar : %30 oranında.
4- Diğer trafik kuralları ihlalinden oluşan kazalar: % 5 oranında
Sollama da esas olan uyarı ve levhalara uygun davranmak, şeritlerin anlamını bilerek hareket etmektir. Kesik çizgili yollar sollamanın yapılabileceğini gösterir. Düz çizgi ile ayrılmış yollarda ise sollama yapmak hem yasak hem de son derece tehlikelidir.
• Hatalı Sollama, Yaşam ile Ölüm Arasındaki Çizgiyi Belirler.
• Yavaş Olun, Hayatınızı Soluyorsunuz.
• Hatalı Sollama Yapmak, Hayatı Şansa Bırakmaktır.

Anahtar Kelimeler: KAHRAMANMARAŞ

    Yorumlar

GAZETE MANŞETLERİ

okyanus -->

HAVA DURUMU

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

NAMAZ VAKİTLERİ

Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:

EN ÇOK YORUMLANANLAR

BUGÜN

BU HAFTA

BU AY

SENDE YAZ

Ziyaretçi Defteri

Siz de yazmak istemez misiniz?

ARŞİV